Wycieczka do Pragi

ogólne

Wycieczka do Liberca i Pragi odbyła się w dniach 12 i 13 czerwca 2014 roku. Brali w niej udział uczniowie naszego gimnazjum i szkoły podstawowej. Pogoda trafiła nam się super.

Nie będę opisywał wszystkiego.

Pierwszego dnia, (czwartek, 12 czerwca) przekroczyliśmy granicę i wjechaliśmy do Republiki Czeskiej. W Libercu wjechaliśmy kolejką linową na szczyt Jested (1012 m. n.p.m), zrobiliśmy sporo zdjęć i zeszliśmy pieszo. Następnym punktem programu było zwiedzanie libereckiego ZOO słynącego z białych chińskich tygrysów. ZOO raczej kameralne, na niewielkiej przestrzeni zgromadzono sporo zwierząt z całego świata. Były też oczywiście punkty sprzedaży pamiątek.

Wieczorem pojechaliśmy do Pragi i zakwaterowaliśmy się w hotelu Globus.

W piątek zwiedzanie Pragi. Cały dzień na nogach, więc, gdy tylko pan Przewodnik zarządził postój opowiadając o zabytkach, widokach czy innych ciekawych rzeczach, wokół niego tworzył się krąg siedzących słuchaczy. Uroczy widoczek. 🙂

Zaczęliśmy od Strachowa, przeszliśmy obok miniaturowej wieży Eiffla, na Hradczanach wstąpiliśmy do prezydenta (akurat był), weszliśmy do katedrali św. Wita, wróciliśmy pod pałac prezydencki akurat na południową zmianę warty (i wymianę „bryli” przeciwsłonecznych – wygląda na to, że czeska armia ma dwie pary 🙂 ).

Dalej rzut oka na uliczkę Złotą, długie schody i obok ambasady polskiej na Mała Stranę. Dalej Most Karola i Stare Miasto. Na Waclawkim Namesti czas na zakupy. Następnie powrót do autobusu, przystanek w Libercu na realizację listy zakupów, skok przez granicę, jeden przystanek „na sikundę” już po polskiej stronie i po 22 powrót do domu.